Share:

5 redenen waarom nu het ideale moment is om je start-up te beginnen

Is een crisis nu wel of niet een goed moment om je eigen start-up vorm te geven. Wel, wij vinden van wel. Tijdens de financiële crisis inn 2008-9 hebben we ook al gezien dat een crisis een goede voedingsbodem was om nieuwe succesvolle bedrijven op te starten. Er zijn verschillende redenen waarom het nu beter is dan pakweg een paar maand geleden. Ten eerste, een goed verhaal blijft een goed verhaal, met of zonder crisis. Daarnaast hebben we nog een aantal andere argumenten op een rijtje geplaatst.

Meer talent beschikbaar

We hebben misschien nu nog geen volledig zicht op de impact die de corona crisis heeft op het bedrijfsleven. Maar het is wel al geweten dat er een stevige storm is gepasseerd die toch wel een impact heeft gehad op een groot deel van de bedrijven. Nog maar recent werd er ook al bekend gemaakt door de VDAB dat er wel wat aan het bewegen is op de arbeidsmarkt.

Dit zorgt er voor dat er nu meer talent op de arbeidsmarkt te vinden is, wat de kans op het welslagen van je start-up groter is dan een paar maand geleden.

Minder competitie

Bedrijven die al een tijdje actief zijn en een bepaalde groei achter de rug hebben, maken van deze periode gebruik om na te denken, conclusies te trekken of te reorganiseren. Soms is het ook alle hens aan dek om de bestaande business te beveiligen en te zorgen dat de impact van de crisis zo minimaal mogelijk is. Kortom, teveel kopzorgen om veel aandacht te besteden aan opkomende concurrenten. Wat uiteraard een ideaal moment is om je start-up te introduceren op de markt onder de radar.

Marketing is cheap

Door een sterke terugval van advertentiebudgetten van grote adverteerders merk je nu een daling van advertentie rates. Niet alleen zijn de rates gedaald, maar met een goede positieve boodschap kan je nu sneller rekenen op mond tot mond reclame via social media dan in periodes waar iedereen druk bezig is met andere activiteiten.

We beschikken nu ook over meer mogelijkheden om te adverteren dan vroeger. Niet alleen is er Facebook en Google, maar er zijn ook tal van andere alternatieve platformen zoals twitch en spotify die opduiken als perfecte advertentieplatformen om een bepaalde niche aan te spreken.

Behendigheid is een troef

Wat jonge start-ups als stroef hebben is behendigheid. De afgelopen maanden hebben we gemerkt dat situaties week op week kunnen veranderen en dat je daar met de nodige souplesse moet kunnen op inspelen. Dat is een sterk voordeel dat een start-up kan hebben tegenover andere spelers.

Wil je iets nieuws opstarten ? Zit je met een idee uit de duizend om een nieuwe business rond op te bouwen ? Spring gerust eens binnen en we kunnen je wegwijs maken in de ondersteuningen die er zijn door verschillende partners.

Contact us

Nelson Mandelaplein 2 8500 Kortrijk

+32 56 90 55 00

hello@hangark.be

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.